Το πλαίσιο το οποίο
διαμορφώνεται για άλλη μια φορά μέσα από ανάλγητες αποφάσεις, γνωματεύσεις,
σκοπιμότητες και μεθοδεύσεις το μόνο που πραγματικά εξυπηρετεί δεν είναι τίποτε
άλλο παρά μόνο στοχευμένους δημοσιοοικονομικούς συσχετισμούς χωρίς να
λαμβάνει υπ όψη κανένα κοινωνικό κριτήριο, χωρίς να σταθμίζει τη διαφορά
δικαίου και αδίκου, αναδεικνύοντας για άλλη μια φορά την έλλειψη γρήγορων και σωστού προσανατολισμού
αντανακλαστικών.
Είναι
άκρως δυσάρεστο και επώδυνο ένας θεσμός ο οποίος αποτελεί σημαντικότατο εργαλείο ώθησης για την
απόκτηση δεξιοτήτων και την παραγωγή πολιτισμού μέσα από την εκπαιδευτική του
δύναμη, ένας θεσμός ο οποίος δίνει λύσεις στην αναζήτηση διεξόδων των νέων με
ορίζοντα την διαδραστική γνώση και την κατά το δυνατό συμβολή του στην
εργασιακή απορρόφηση τους από τις τοπικές αγορές και την ανάπτυξη της νεανικής
επιχειρηματικότητας, να οδηγείται σε πλήρη αποσύνθεση.
Φυσικά
αυτοί που άμεσα εισπράττουν πάντα πρώτοι το δυσάρεστο αυτό τίμημα της δικής
τους αναλγησίας είναι για άλλη μια φορά οι Εκπαιδευτές των ΙΕΚ, οι οποίοι
οδηγούνται σε οικονομικό αδιέξοδο, σε πλήρη απαξία της επιστημοσύνης τους και
σε ομαδικές παραιτήσεις.
Μπορεί
κανείς να απαντήσει ποιός νοήμων νους σκέφτηκε και αποφάσισε ότι ένας εργαζόμενος
πρέπει να είναι ασφαλισμένος σε 2 ταμεία
ταυτόχρονα;
Μπορεί
κανείς να απαντήσει ποιός αποφασίζει εν
μία νυκτί να μετατρέψει την επί 20
χρόνια σύμβαση ορισμένου χρόνου σε αυτή της μίσθωσης έργου;
Μπορεί
κανείς να απαντήσει με ποιό δικαίωμα στερούν
το επίδομα ανεργίας από τους εκπαιδευτές με την αλλαγή του ασφαλιστικού
πακέτου που αποφάσισαν;
Μπορεί
κανείς να απαντήσει γιατί μέχρι τώρα καθυστερούν
παρανόμως την υπογραφή των συμβάσεων
εργασίας προκειμένου να την "γνωμοδοτήσουν" σύμφωνα με το θέλω τους;
Με
τα γκρίζα σύννεφα να συσσωρεύονται ολοένα και περισσότερα με γρήγορους ρυθμούς, προϊδεάζουν της μπόρας
που θα ακολουθήσει.
Το
Ε.Δ.ΙΕΚ θέλοντας να ανακόψει κάθε
παράλογη, ανάλγητη και αντικοινωνικού χαρακτήρα απόφαση, στα πλαίσια του επερχόμενου
εκπαιδευτικού Αρμαγεδδώνα, έχει ήδη έγκαιρα προβεί στις απαραίτητες εκείνες
ενέργειες προκειμένου να διασφαλίσει και αποκαταστήσει το εξ ορισμού αυτονόητο
δίκιο των εκπαιδευτών:
1. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση τόσο με τον Γ.Γ.Δ.Β.Μ. κ. Ευθύμιο Μπάκα
όσο και με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
κ.
Παναγιώτη Μανούρη.
2. Εστάλη επιστολή στον Υπουργό Παιδείας και Αναπληρωτή Υπουργό,
αναμένεται συνάντηση.
3. Έγινε έγγραφη καταγγελία στον Συνήγορο του Πολίτη. (βλέπε εδώ)
4. Αναδείξαμε το μείζων του προβλήματος στα Μ.Μ.Ε.
Όλα
όσα έχουν ή πρόκειται να δρομολογηθούν στον χώρο της Επαγγελματικής κατάρτισης
απαιτούν διευρυμένα αντανακλαστικά, συσπείρωση, αγωνιστικότητα και πάνω από όλα συναδελφική
προσέγγιση προσπερνώντας τα στενά όρια και τον βαθμό που το πρόβλημα
προσεγγίζει εξατομικευμένα τον καθένα από εμάς χωριστά.
Το
Ε.Δ.ΙΕΚ προτάσσοντας πάντα και πάνω
απ όλα το συμφέρον των εκπαιδευτών και του θεσμού γενικότερα θεωρεί και προτρέπει εμάς τους εκπαιδευτές να εγκαταλείψουμε
τον όποιο εφησυχασμό διακατέχει μια λανθάνουσα νοοτροπία και αντίληψη για τον
ρόλο και την θέση μας στην Επαγγελματική κατάρτιση να αντιδράσουμε άμεσα και συντονισμένα σε όποιες αποφάσεις λαμβάνονται και για τις
οποίες προσωπικά πιστεύω και προβλέπω ότι θα μας οδηγήσουν σε αδιέξοδους
μονόδρομους στο τέλος των οποίων θα διαπιστώσουμε ότι τόσο καιρό ισορροπούμε
πάνω σε ένα σύστημα κινούμενης άμμου που μοιραία και με μαθητική ακρίβεια μας οδηγεί στην δίνη του.
Ας
προνοήσουμε πριν διαπιστώσουμε ότι πλέον είναι αργά.
για
το Ε.Δ.ΙΕΚ
Δημήτρης
Χαριλάου